söndag 13 december 2009

Här har jag gjort ett kort med "wrapped tilda" Stämpeln är målad med MARCO aqvarell pennor och sedan är kanterna skuggade med distress ink fired brick. Detta är sedan stämplat igen med vattenmark dazzel water mark stamp pad frost och sedan har jag hällt på embrossingpulver clear från reprint och fönat detta. På kortet finns också bradsen granar med glitter från reprint som fäster ett vanligt julsnöre med texten god jul. Storyteller vita blommor på ståltråd och stora röda brads från inkido som fäster punchilla silver från panduro som sitter bakom stämpeln.

Hela kortet går i rött och vitt eftersom det är julensfärger !
Enkelt kort att göra och tar inte allt för lång tid.

2 kommentarer:

  1. Hej Cicci! Jag bor i Rugstorp och hittade dig på svensk scrapbooking. jag är också sjuksköterska men pluggar nu vidare men är tokig i scrapbooking ja med..Finns det inga scrapträffar i Kalmar? Vilken lycka du har som fått en craftrobo! mvh Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra. Jag vet att det har funnit scrapbookingträffar i kalmar hos scrappa med mig (www.scrappamemej.se) tror jag adressen är. Men tyvärr så lägger hon ner sin butik nu i februari så det är många som kommer att bli utan dessa träffar igen (jag har själv aldrig varit på någon). Så det kanske kan ordnas på något annat sätt? Var jobbar du när du inte pluggar vidare? Och vad pluggar du vidare till?

    SvaraRadera